A Magical Substance Flows Into Me
By Jumana Manna

Sunday 16 October 2016
19:00 - 21:00
Al Hakawati National Theater
Jerusalem

Al Ma’mal in partnership with Cinema Days, are proud to present the Palestinian premiere of the award-winning film by Jumana Manna, A Magical Substance Flows into Me (2015), screened as part of Jerusalem Show VIII. While attempting to establish an archive of Oriental Music at the Hebrew University, the German ethnomusicologist Robert Lachmann created a programme for the Palestine Broadcasting Service called ‘Oriental Music’, where he would invite members of local communities to perform their vernacular music. Manna follows in Lachmann’s footsteps, visiting Mizrahi and Palestinian communities as they exist today within the geographic space of historical Palestine, replaying his recordings and making new ones of her own.

Film Screening and discussion will follow with the director.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

في إثر مادة سحرية
إخراج: جمانة مناع

الأحد، ١٦ تشرين الأول
١٩:٠٠ - ٢١:٣٠
مسرح الحكواتي
القدس

يقدم المعمل بالتعاون مع المسرح الوطني الفلسطيني- الحكواتي العرض الأول في فلسطين لفيلم المخرجة جمانة مناع الحائز على جوائز " في إثر مادة سحرية" (٢٠١٥)، ويُعرَض الفيلم كجزء من فعاليات معرض "على أبواب الجنة الثامن".

أثناء إقامته في فلسطين وعمله على إعداد أرشيف عن الموسيقى الشرقية في الجامعة العبرية، قام عالم الموسيقى الألماني روبيرت لاخمان بتقديم وإعداد برنامج (موسيقى شرقية) الذي كان يُذاع من خلال الإذاعة الفلسطينية في العام ١٩٣٦، إذ كان يدعو أفراداً من المجتمعات المحلية ليعزفوا مقطوعات من موسيقاهم الشعبية. تقتفي مناع أثر لاخمان، وتزور أفراداً من المجتمع الفلسطيني واليهود الشرقيين الموجودين الآن في فلسطين التاريخية، وتُسمعهم مقطوعاتٍ من برنامجه الإذاعي، وتقدم مقطوعات موسيقية جديدة.

الأحد
16 أكتوبر 2016

اخترنا لكم