English follows
بعد انتظار مشوّق سنفتتح مبادرتنا دكّان!! وذلك باستضافة مركز خليل السكاكيني الثقافي، يوم الثلاثاء 16-08-2016 من الساعة 12:00 ظهراً وحتى الساعة 9:00 مساءّ من الأحد إلى الأربعاء. ومن الساعة 12:00ظهراً حتى الساعة 5:00 مساءً يوم الخميس. وسيستمر حتى نهاية شهر آب.

تتلخص فكرة "دكّان" في إتاحة الفرصة لجميع أفراد المجتمع لشراء أغراض مستعملة ما زالت بحالة جيدّة وصالحة للاستخدام بأسعار زهيدة. كما أن المبادرة ستمكن شعبنا من إعادة استخدام هذه الأغراض المختلفة بدل من التخلص منها في مكبات فلسطين وزيادة التلوث. وكذلك توفر مصدر دخل إضافي لدالية، مما سيزيد من عدد المنح المقدمة بقيادة المجتمع، مما سيتيح الفرصة لجميع أفراد المجتمع الفلسطيني بالاستفادة من هذه المنح، وبالتالي سيقلل ذلك من اعتماد مجتمعنا على الدعم الخارجي المشروط.
إذا ما زلتم تريدون التبرع ما زلنا نستقبل التبرعات لأغراض مستعملة حديثة ما زالت صالحة للاستخدام ( أثاث، أدوات مطبخ، أو أية أدوات منزلية أخرى، كتب، ألعاب، الكترونيات، اكسسوارات، مجوهرات وغيرها من الأغراض)، تعالوا إلى مكتبنا الكائن في شارع السهل في رام الله، بالقرب من مطعم دارنا من الأحد إلى الخميس من الساعة 8:00 صباحاً وحتى 4:30 عصراً. إن كنتم تواجهون بعض الصعوبات بجلب الأغراض هنا في مؤسسة دالية، لا تقلقوا! اتصلوا بنا على 2989121 أو 0595777051 لتنسيقات أخرى.

تعالوا واكتشفوا كنوز منازل المجتمع الفلسطيني!

After an exciting waiting period! We are finally opening our second hand shop هinitiative Dukkan, hosted by Al Sakakini Cultural Center. This Tuesday, 16th of August, from 12:00pm-9:00pm ٍSunday-Wednesday, and from 12:00pm-5:00pm on Thursdays, tilll the end of August.

Dukkan is Dalia’s effort to make effective use of the resources available in our country, and to decrease waste going to landfills, thus decreasing pollution. The shop will also increase access of needed goods at a budget price, so that everyone in our community can purchase what they need. This will generate a bit of income for the Dalia Association, and it will increase the number of our community-controlled grants, so that more people in our community can benefit from these grants, therefore decreasing our dependence on external conditional aid.

If you still want to donate, we are still accepting second-hand item donations (furniture, kitchenware, homeware, toys, books, electronics, jewelry, etc..) Come with your stuff to Dalia Association’s office on Al Sahel Street, Sunday-Thursday from 8:00am-4:30 pm. Or just call us at 2989121 or 0595777051 for other arrangements

Come and discover treasures from Palestinian homes!

الثلاثاء
16 أغسطس 2016

اخترنا لكم